6 faktów, które należy wiedzieć o ELEX oraz nowe screeny

W artykule z magazynu GameStar, którego część niedawno omawiono na łamach ELEX Info możemy zobaczyć kilka nowych lokacji na screenach, a także przeczytać parę ciekawych informacji!pe

1. Bohater ma imię i będzie się nim posługiwał (inaczej niż w poprzednich seriach PB, gdzie postać się nie przedstawiała)

Bohater będzie miał swoją historię, a jego poczynania będą miały skutki w dalszej części gry.

2. ELEX jest wszystkim.

ELEX to rzecz którą każdy chciałby mieć. Magiczny proszek który powstał po katastrofie meteorytu jest najcenniejszą rzeczą w świecie, który jest miejscem akcji.

3. Otwarty świat, mnóstwo zadań.

Na początku gry możemy liczyć na pomoc opiekuna (ktoś taki jak Diego w G1 poda nam pomocną dłoń) ale równie dobrze możemy od razu rzucić się na głęboką wodę i przemierzać świat samodzielnie. Planowany jest brak ekranów ładowania.

4. „High Tech meets Low Tech”

Każdy obóz będzie się różnić paroma aspektami. Jednym z nich jest poziom, na którym żyją ludzie – jedni mogą być nadal w średniowieczu, a inni żyć na takim samym poziomie jak przed katastrofą. Jak opisuje to Björn Pankratz, świat gry przed katastrofą był na takim samym etapie cywilizacji, na którym jesteśmy i my.

5. Będzie można poczuć ducha Gothic

Od samego początku możemy iść wszędzie, gdy jednak zapuścimy się zbyt wcześnie na niebezpieczne tereny możemy liczyć na porządne „lanie”. Tak samo jak w Gothic. Twórcy twierdzą jednak, że ELEX również będzie miało w sobie to coś, za co pokochamy akurat tą grę.

Mechanika walki będzie ciężka, twórcy mają już zaprojektowane pierwsze szkice pokazujące broń palną. Jeśli ktoś będzie chciał grać w grę dla samej historii – będzie miał taką opcję, natomiast ten kto będzie chciał przejść grę na najwyższym poziomie, który ma być bardzo ciężki, także będzie miał taką możliwość.

6. Piranha Bytes nie korzysta z CryEngine

Piranha Bytes nadal korzysta ze swojego autorskiego silnika „Genome Engine”, który zostanie kolejny raz ulepszony. Nagrywane będą ruchy postaci technologią motion capture, mimika twarzy, a także wszystkie inne animacje. Autorzy potwierdzili użycie DirectX 11, niestety nadal nie jest powiedziane jak wielkiego skoku technologicznego uświadczymy względem poprzedniej gry – czyli Risen 3. Pierwsze screeny pochodzą z bardzo wczesnej fazy rozwoju, ale widać że m.in. roślinność jest wykonana na wysokim poziomie.

Zapraszam do czytania także po niemiecku całego magazynu GameStar który można kupić tutaj http://www.gamestar.de/plus/heftarchiv/. Z kolei pełen zbiór faktów znajdziecie w naszym dziale poświęconym ELEX.

Więcej informacji dostaniemy już niedługo, Gamescom zbliża się wielkimi krokami!

 

Dodaj komentarz