Wraz z upływem czasu od zapowiedzi gry ELEX stale napływają do świadomości fanów nowinki odnośnie tego, co spotkamy wraz z dniem premiery. Dla osób, które nie śledzą lub chcą po prostu spojrzeć na całościowy obraz tego co wiemy, przygotowaliśmy tą listę poznanych przez nas faktów na temat najnowszej gry Piranha Bytes.
- Głównym bohaterem gry będzie postać dotąd nieznana, z unikalną osobistą historią. Będzie ona jednak posiadała imię.
- Bohater będzie posiadał unikalne umiejętności wyróżniające go od reszty postaci w grze.
- Akcja gry będzie osadzona w zróżnicowanym klimatycznie środowisku.
- Nowa gra prawdopodobnie będzie obsługiwała DX11.
- Gra będzie wydana prawdopodobnie na platformy: PC, Playstation 4, Xbox One.
- Silnik Genome zostanie ulepszony, nie wiadomo jednak jeszcze jakich efektów graficznych doświadczymy.
- Nowa gra będzie posiadała znacznie bardziej satysfakcjonujące zakończenie niż Risen 3: Władcy tytanów.
- Gra będzie podzielona na rozdziały.
- Od wyboru gracza będzie zależało, czy grę będzie przechodził sam, czy z towarzyszem u boku.
- Wspinaczka będzie możliwa tylko w ustalonych przez twórców miejscach (tak, jak w Risen 3).
- W nowej grze będzie zdecydowanie mniej minigier. Zniknie między innymi minigra z otwieraniem zamków.
- Powrócą animacje picia i jedzenia! Są już zaimplementowane.
- Broń dystansowa będzie wyglądać inaczej niż w Risen 2: Mroczne Wody i Risen 3: Władcy Tytanów.
- Jest prawdopodobne, że prowiant i napoje będą ponownie figurowały w ekwipunku osobno (np. chleb, woda, rośliny, szynka itd.) Dotychczas (w Risen 2 i Risen 3), były one przyporządkowywane jako „zapasy”.
- Będzie wiele rodzajów mikstur.
- Gra będzie trudniejsza od poprzedniczki, ale wciąż pozostaną do wyboru poziomy trudności.
- Handlarze nie będą dysponowali określoną ilości pieniędzy tak jak w Gothic i Gothic 3.
- Gra ogólnie będzie mroczniejsza niż Risen 3: Władcy Tytanów, pojawią się duże zniszczone/martwe lokacje.
- Nie będzie QTE (Quick Time Event).
- Będzie pływanie (chyba każdy się tego spodziewał).
- Zdecydowanie bardziej prawdopodobny jeden duży obszar świata niż małe wyspy (prawie potwierdzone).
- Będziemy mogli rozmawiać z inną rasą, ale nie ludźmi.
- Mogą pojawić się prawdziwe lasy.
- Gra będzie posiadać zmieniony system walki bronią białą.
- Ekwipunek będzie wciąż miał nieograniczoną pojemność
- Planowana data wydania to 2016/2017 według oficjalnej strony PB.
- Gra nie będzie posiadać „loading screenów”.
- Pojawią się easter eggi.
- Pancerz będzie składał się z elementów, nie będzie jednym przedmiotem.
- Nie zabraknie magii.
- Sporo uwagi ma zostać poświęconych sztucznej inteligencji, np. reakcjom NPC.
- Lokacje mają być różnorodne.
- System rozwoju postaci ma być inny niż w ostatnich grach – znikną „punkty chwały”.
- Część animacji zostanie zrealizowana techniką motion capture.
- Przedstawiony świat gry będzie postapokaliptyczny – po pewnej katastrofie, a jego rejony będą cechowały się różnym poziomem rozwoju technologicznego.
- Za muzykę nie będzie już odpowiadała firma Dynamedion.
- Autorem muzyki nie jest również Kai Rosenkranz.
- Bohater będzie tradycyjnie „narzucony” – nie dostaniemy żadnego kreatora czy możliwości dostosowywania wyglądu na starcie.
- Protagonista będzie mężczyzną.
- Kamera będzie pokazywała świat z perspektywy trzeciej osoby – zza pleców postaci.
- Decyzje będą miały wpływ na grę.
- Będziemy mogli wykonywać różnego rodzaju prace.
- Dostaniemy coś w rodzaju popularnego ostatnio „housingu”.
- Bohater na starcie gry jest członkiem i dowódcą frakcji wojskowej – Albów i miał wypadek lotniczy, jego myśliwiec został zestrzelony i trafił na teren frakcji Berserkerów.
- Świat ma być ogromny.
- Jego klimat jest mroczny i science-fantasy.
- Niektóre miejsca będą futurystyczne.
- Pojawią się zmutowane potwory.
- Mieszkańcy świata osiedlają się w małych osadach.
- Tytułowy Elex jest magicznym lekiem – tajemniczym pierwiastkiem – degenerującym i pozbawiającym ludzkiej natury narkotykiem – walutą – źródłem magii.
- Pojawią się duże, samotne istoty rodem trolli z Gothica.
- Pojawią się podziemia, ale niezbyt dużo i innego rodzaju niż w Risenach.
- Niektóre frakcje odrzuciły technologię, a inne strzelają z karabinów.
- Nazwa świata to Magalan.
- System walki ma być bezpośredni z elementami strategicznymi.
- Będziemy mogli używać zarówno broni nowoczesnych jak i średniowiecznych.
- Magia znajdzie się w grze i będzie pochodziła z Elex.
- Miecze jednoręczne nie będą umieszczane na plecach, a przy pasie – jak w Gothic 1 i 2.
- Cały system walki ma zostać przemodelowany – od kompletnych podstaw.
- W grze pojawią się książki.
- Świat będziemy mogli przemierzać za pomocą jetpacka, czyli plecaka odrzutowego.
- Wśród nowoczesnych technologii znajdą się drony i egzoszkielety.
- Nie zabraknie systemu otwierania zamków.
- Każda skrzynia jest stworzona ręcznie – nie ma losowej zawartości jak w wielu grach.
- Minimapa nie jest ani niezbędna ani obowiązkowa.
- W podziemiach i zadaniach pojawią się różne zagadki i łamigłówki.
- Świat będzie reagował na rozwój naszej postaci.
- Wpisy bohatera w dzienniku zadań będą pisany w pierwszej osobie – jak w Gothic 1 i 2.
- Prawie wszystkie NPC będzie można zabić.
- Za każdym razem gdy uruchomisz nową grę, rozpoczniesz w innej części mapy.
- W grze znajdują się cztery frakcje.
- Frakcja bandytów jest czymś w rodzaju dzisiejszej organizacji terrorystycznej i używa Eleksu.
- Albowie – frakcja z której pochodzi nasz bohater jest frakcją militarną i używa pierwiastka Elex. Prawdopodobnie to jedyna frakcja, do której nie będziemy mogli do niej dołączyć. Jej członkowie nadużywają Eleksu. Mają jednak dzięki temu zaawansowaną technologię.
- Oprócz tych dwóch nowoczesnych frakcji są dwie średniowieczne – Berserkerzy i Klerycy, z czego pierwsi używają Eleksu, a drudzy walczą o jego zakazanie.
- O zasoby Eleksu trwa walka. Jest to główny przedmiot wokół którego kręci się gra – coś w stylu magicznej rundy w G1.
- Świat ma dawać dużą swobodę, a jednocześnie jak najbardziej przewidywać ewentualne zachowanie gracza, by był wiarygodny i pochłaniający.
- Gra będzie wymagała eksploracji i zżycia ze światem oraz zrozumienia osób go zamieszkujących.
- Interfejs ma być minimalistyczny i pozbawiony wyrzucania elementów mechaniki gry „na wierzch”.
- Wśród broni znajdziemy buzdygan, miecz, karabin.
- A wśród potworów: zarażonego szczura, szakala, gryfa.
- Na początku nie będzie obowiązkowego samouczka – możemy uczyć się świata z opiekunem lub od razu przemierzać go na własną rękę.
- Zadania będą wymagały wyborów: na przykład spotkamy zadanie, w którym wybierzemy czy zabić czy uratować człowieka zamieniającego się w mutanta.
- Animacje mają być nowe, a oprócz oczywistych ulepszeń silnika pojawi się Physically-Based Rendering (PBR) – renderowanie fizyczne.
- Trenerzy będą uczyć nas za opłatą.
- Crafting ma zostać zmieniony i ulepszony.